Öğretim Amaçları ve Kazanımları

Kimya Bölümü Öğretim Amaçları

ÖA1- Mesleğinin temel kavram ve uygulamalarını kendi alanında ve disiplinler arası çalışmalarda kullanabilen, bilgisini ileri düzeye taşıyabilen, karşılaştığı mesleki sorunlara çözüm üretebilen;

ÖA2- Mesleki bilgilerini, sanayi, teknoloji, eğitim, sağlık, çevre bilimleri gibi mesleği ile ilgili alanlara uygulayarak katkı sağlayabilen, bireysel veya takım içinde çalışma ve yönetme becerisine sahip, çağdaş yöntem ve teknolojileri mesleki alanda kullanabilen; 

ÖA3- İş sağlığı ve güvenliği gibi evrensel ve toplumsal değerleri dikkate alan, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip, en az bir yabancı dili mesleki alanında kullanabilen kimyagerler yetiştirmek.

Kimya Bölümü Program Çıktıları

Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

PÇ1. Kimyanın teori ve uygulamalarında temel kavramları kazanır, gerekli bağlantıları kurabilir, uygulayabilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntem seçebilir, geliştirebilir, tasarlayabilir.

PÇ2. Temel ve uygulamalı alanlardaki farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini geliştirerek kimya alanında kullanır, farklı disiplin alanlarıyla ilgili sorunlara karar verme sürecinde katkı sağlar.

PÇ3. Kimya ile ilgili problemleri saptar, veri toplar, sentez yaparak problem çözümüne yönelik hipotez geliştirir, çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak problem çözer, analitik düşünme yeteneği ile zamanı etkin kullanarak sonuca ulaşır, kalite ve standardı dikkate alır.

PÇ4. Kimya literatürünü takip eder, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır, öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönlendirir.

PÇ5. Gerek bireysel gerekse çok disiplinli gruplarda mesleki gelişimine yönelik faaliyet ve projelerde aktif çalışma becerisi kazanır, bu süreçte ortaya çıkabilecek öngörülemeyen karmaşık problemlere çözüm üretir ve sorumluluk alabilir, ekip çalışmalarını yönetebilir.

PÇ6. Evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı davranır, ülke çıkarlarını ve kültürel değerlerini gözetir, araştırır, etik ve mesleki sorumluluk bilinciyle bilgilerini kullanır ve geliştirir, kalite yönetimi ve süreçlere uygun davranır.

PÇ7. Bireyin veya toplumun ihtiyaçlarını sağlamak için, ulusal ve uluslararası sorunlara kimya yönünden çözüm arar, sorumluluğu altında çalışanların gelişimine yönelik proje geliştirir.

PÇ8. Kimyasal teknolojiyi, eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilir, sosyal hakların evrenselliğine ve sosyal haklara uygun davranır.

PÇ9. Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler, bilgilerini geliştirir, bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak inceleme yapabilir, alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.

PÇ10. Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanır, edindiği bilgileri eğitim-öğretim programlarına uyarlayarak aktarır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimine yönelik çalışma planlar ve yönetir.

PÇ11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır, kimya alanındaki bilgileri takip eder, bilgilerini aktarır, meslektaşları ile iletişim kurabilir.

PÇ12. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

PÇ13. Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutar, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir, bilgisini başkaları ile paylaşır, öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşır.

 

Kimya lisans ve lisansüstü programlarında yürütülen her bir ders için öğretim amaçları ve kazanımlarına aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilir. 

Lisans
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans (İNG)
Doktora
Doktora (İNG)

 

 

background image